Thursday, August 15, 2013

Raya di Jementah

Harini aku nak cite sal raya aku di kampung Mr My BoO. Untuk pertama kali nya aku beraya di rumah mertua, tempat org dan tanpa mak n abah aku. huhu. Memula tu agak sedey la. Almaklumlah aku kan tak pernah berenggang ngn mak aku. :( 

Sehari before alik kg Mr My BoO p beraya kat umah mak dlu n beraya siap-siap ngan die. Perghhhh time tu la air mata meleleh macam air terjun. Aku pesan ngan mak, "nnt raya jgn lupa kat org plak." meleleh trus air mata mak aku. huhu...

Tahun ni giliran Mr My BoO beraya kat kampung die sebab nyer thn lepas die tak dapat cuti raya, so mmg da cmfirm-cmfirm thn ni die nak alik raya kat kampung die an. Takpelah aku mengalah. Lagi pn aku tiap2 hari g umah mak aku. Almaklumlah duk dekat. hehe. Tahun depan kami raya kat kajang plak bab nyer die tak cuti raya.

Eh, tadi bkn aku kate nak cite sal pengalaman aku beraya di rumah mertua ker? dah melalut kemana hala dah. haha.

Ok, secara jujur nya pengalaman aku beraya di kampung Mr My BoO sangat lah menyeronokkan. mungkin sebab suasana kampung tu yang buat aku rasa betol-betol beraya kat kampung kot. Pengalaman menyambut tetamu yang datang beraya. Dapat kenal sedara maranya yang jauh n dekat. P beraya rumah sedara mara die. Bestlah. Interesting sangat. Aku alik Jementah 6 hari. Raya ke-5 baru alik kajang. Memamg puas la beraya.

Ade cakap-cakap org, beraya rumah mertua tak best lah apelah. Bagi aku tu no komen la. Masing-masing punye pengalaman kan. Bagi aku beraya umah mertua aku best. Yang paling best nyer sik mkn jelah. berkilo-kilo la berat aku nek nampak nyer. hehehe...

Sebelum terlupa, aku dan suami nak ucapkan Selamat Hari Raya pada semua sahabat, Sedara mara, Adik beradik dan kedua ibu bapa kami. Kami ingin menyusun 10 jari memohon ampun dan maaf kalau ada salah dan silap, terkasar bahasa, terlepas cakap or yang sewaktu dengan nya. :)

p/s : Gambor rayo nan ado! tak sempat nak amik. cibuk ngn tetamu yang datang. agak kecewa jugak la. dah pkai sedondon, gambar plak tak amik. Grrrrrr....

No comments: