Friday, October 22, 2010

Rain (bi)

Penah dengar tak name Rain? Kenal tak? ala yang putih2, mata sepet, hencem2 tu. hahaha.. Well, sape tak kenal boleh mintak tolong Pak Cik Google search kan. Taip je Rain Bi, melambak lambak lah kuar nanti. Ala ingat tak iklan shampoo Clear yang "Nama saya Rain.." hakhakhak.. Tapi jarang lah orang tak kenal Rain. Majoriti semua orang kenal Rain. Artis korean yang very versetile. Tak kenal jugak lagi? yela2 aku tunjuk lah muke nyer..
Rain
 
Perghhh... minat giler aku kat mamat ni. Bukan minat sikit2 nih. Minat banyak. Rase nyer lau ade sape2 yang agak2 betol2 nk wat surprise kat aku, ni la suprise yang paling menjadi tuk aku. bawak die jumpa depan mata aku! perghh.. terjun tingkap jugak lah aku nnt.

Aku kenal mamat ni mase thn 2005 time tue die belakon cite Full House. Start dari tu aku mmg admire giler vavi kat dier. hahaha.. Angau lak gak an. Lam cite Full House tu, ya rabbi comel gler la muke nye mamat nih. Cair aku tau tak. Lam cite tu die pegang watak Lee Young Jae yang kawin kontrak dengan Han Ji-Eun. Keje dorang asik gado je dalam tu tapi gado2 comel laa. haha.

Full House
Sampai aku ade lah full episod cite Full House tu minat punyer pasal kan. Then bile dah abis Full House aku tengok cite A Love To Kill pulak. Rain jugak belakon tapi heroin die orang lain lah. Yang tue pun besh jugak tp lebih pada romance lah. Full House ni romance + comedy. Then dah habis tengok A Love To Kill aku tengok cite Sang Doo Let's Go To School pulak. Tu pun Rain belakon gak. Tapi dalam tiga-tiga korean drama yang Rain belakon Full House the best lah. 

A Love To Kill

Sang Doo Let's Go To School
Dan Rain ade belakon 1 filem dengan holywood tajuk die Ninja Assassin. Hari tu mase Ninja Assassin tengah main kat wayang ade gak ajak Mr My BoO g tengok tapi tak jadi sbb tiket full, mase tak sesuai dan macam2 lagi. So, sampai habis lah cite tu kat wayang, then aku beli lah DVD nyer.. Original ok! huh. Pat gak lah tengok. Tip top bai.



Rain bukan takat leh belakon jer, menyanyi pun boleh dan terkenal dengan tarian nyer. Rain sebenanyer seorang penyanyi lepas tu baru berjinak-jinak dalam lakonan. Lau tak caye boleh tengok die kat dalam Youtube mmg belambak video die menari dan menyanyi.

Lau korang nak tau, Rain ni pun penah wat konsert di seluruh asia pada tahun 2007 ke 2006 lau tak silap dan Malaysia ade tersenarai dalam konsert tersebut. Senang cite Rain ni penah datang buat konsert kat Malaysia la tapi time tu aku tak berkesempatan nak pegi. Antara sebab2 nyer, aku kat Poli Sabak Bernam time tu, tengah study, then bile study tu dah tentu2 lah student and bile student tu paham2 lah kan, wit nyer enggak ada. Thats y la tak pegi. Agak frust lah kan.

So, tamat lah sudah cite pasal Rain. Lau nak tau lebih lagi sile search Google yer.. :)

2 comments:

Unknown said...

saya ade tag anda sesuatu..
sile la lawat ke blog saya..
huhu

Syasya said...

ape bnda yg ko tag kat aku nih??