Friday, August 19, 2011

Jenazah selamat di kebumikan...!

Isnin lepas iaitu tanggal 15 Ogos 2011, aku masuk ofis aku ngn ceria nyer tibe-tibe aku terpandang biskut aku lam tin kat bawah meja...
OMG! tin biskut terbukak... tp yg pelik nyer tin tu duduk elok jer xde pun jatuh berterabur, berselerak ke ape. Puas aku pikir kan benda alah nih dr pagi smpai ke petang waktu balik. Pas tu pulak tak der pun biskut berterabur atas lantai kan.
Aku pun pe lagi mula la membuat research mengenai kejadian aneh nih. Pasal benda mistik pun aku pikir gak, tp try to think positif, tikus kot... So, sebelum balik tu aku tutup biskut tu serapat-rapat nyer coz nak tgk ape jadi nyer esok...

Esok nyer tanggal 16 Ogos 2011, aku pun masuk ofis ngn naluri seram sejuk jer coz kepala otak ni dok pk mistik jer... huhu.. sekali aku bukak pintu bilik aku kat opis tue, tin biskut tue still lagi terbukak n aku tgk biskut dah abis... yg kepala otak dok pikir mistik nih bertambah kuat la kan.. yela smlm kan da tutup tin tue rapat-rapat... ishhh.. lau tikus, cam ne die bukak?? ramai ke yg bergotong royong bukak tin biskut aku nih???

adehhh.... nih tak leh jadi nih, aku p cari perangkap tikus kat pantri ofis nih. aku umpan kan ngn biskut tiger.. haha... then aku letak kat sebelah tin biskut tu.. lagi pun esok kan cuti nuzul quran.. msti kne punyer laa... khamis t masuk opis tgk alik...

So, hari nih Khamis bersamaan 18 Ogos 2011, berdebar jantung aku dari kat umah lagi.. bukan debar ape, seram kot takut tikus besar gler.. geli doh... adehhh.. huhu.. Sekali ku bukak pintu, aku jengukkan kan pale aku kat perangkap tu, tikus tue pun jenguk aku alik dari perangkap tu.. haha... geli aku tengok. aku terus call bos aku mintak tolong die amik tikus nih.. Then bos aku pun datang amik tikus tu, jemur kan kat tengah panas.. Tengah hari tadi lebih kurang dalam pukul 12.00 tgh hari cam tu tikus tue menghembuskan nafas nyer yang terakhir di tgh2 panas terik tue... cian la pulak tengok... td kul 10 pg aku tgk die tgh nazak.. kul 12 da mati da... huhu... then bos aku pun amik la tikus tu p kebumikan kan.. tp aku xtau la ape bentuk pengkebumian die tu.. huhu...

so, terjawab la sudah teka-teki mistik aku selama nih.. bukan lah benda-benda ghaib tapi benda jelas lagi terang kot.. haha... tapi lupe lak nak amik gmbar tikus tue coz tak terpikir gak nyer.. huhu.. hati-hati la k ngn tikus nih.. Sangat bahaya kot... KENCING TIKUS...! huhu...



p/s : entry smlm senanyer tapi baru harini nk upload... :)

No comments: