Monday, May 31, 2010

Kepuasan Hati dan Perasaan

Semua orang ade target dalam hidup. Bila kita pat capai target tue, perghhh puasnyer rase hati. Cam aku dalam hidup aku byk benda aku nak wat..

  • Ofcoz la mak aku orang pertama aku nak kasi dier tersenyum, hepi n senang. Mak aku da byk berkorban tuk family. Bile aku da ade kete ni, aku nampak la mak aku cam hepi ckit sbb senang die nak kemane2. Tak yah tunggu abah. Aku lah driver br dier. Tue pn da ckup tuk wat aku rase puas tp byk lg sbenanyer yg aku nak wat tuk mak antaranyer aku nak anta die g haji. Thats my target..
  • Dulu mase aku kecik2, aku selalu bertekad lam diri aku, aku nak keje kuat2, aku nak senang kan arwah pakcik (Pok Yok) sbb aku selalu tgk die susah. Die selalu buat kerja2 kampung jer sebagai penoreh getah. Aku da xnak tgk die susah lg, aku nak tgk die senang. Biarlah lau anak2 die nnt xdpt bela die pn janji aku leh bela die. Tapi tuhan lebih sayang kan die, die pergi sebelum sempat aku senang kan hidup die. Cepat betol die pergi tinggal kan kami. Tapi xpe, isteri dan anak2 die masih ade, aku akan tolong dorang selagi mane aku boleh tolong. Belikan dorang baju raye untuk tahun ni pn da cukup tuk wat aku puas. Kain yang terbaik aku li kan tuk dorang. Biarlah orang kate, "alah orang kampung, kain mahal pn bkn nyer die tau. Wat rugi jer li mahal2 t die ingt kain murah". biarlah dorang nak kate pe janji aku tau ikhlas hati aku belikan sesuatu yang ckup sempurna. Aku abis wit tuk dorang xpe tapi aku puas bile tengok dorang tersenyum pat sesuatu yang dorang xpnah dpt.
  • Pas tu, bile Pok Yok meninggal, aku cume tinggal sorang je pakcik yg rapat ngn aku iaitu Pok Yen. Pok Yen xsesusah pok yok tapi pok yen pn bkn nyer senang sgt. Die cume seorang buruh kasar kat Majlis perbandaran Taiping. Aku selalu ckp ngn die, nak tlg die cari wit side income. Pas tue nnt kitorang nak nek flight nak g bercuti 2 family. Pok yen xpnah berkire bab duit walaupun time 2 die xde wit. So, bile die da xde ni, aku pn xkan berkire ngn anak bini die. Kemane je aku g aku akan beli something tuk dorang.
  • Aku nak ade umah n kete atas name aku sendiri. Bukan kongsi ngn suami ke kawan ke ape ker. N aku nak ade bisnes aku sendiri. perghh, puas nyer ati aku rase.
  • Yang terakhir ni benda yang paling aku nak wat lam idup aku. Aku nak anta kad kawin aku kat ex2 aku dulu. Puas nyer ati bile pat tgk muke dorang skt ati. huh. Aku nak kawin dlu sblm dorang kawin. huhuhu.. jahat x?? aku mmg jahat.. lalala......
So baru lah puas hati aku bile pat wat bnda2 ni especially yg terakhir 2. haha.. 

No comments: