Monday, May 31, 2010

Tiada Keserian Dalam Rumah Tangga



Satu hari tue, aku kuar ngn nab, tbe2 terlintas dalam pale aku tuk tanye pendapat nab. "Nab org kate lau couple lame sgt, nnt kawin xde seri, tol ker?" Nab pn jwb, "Betol, sbb cube ko pk, ko couple lame2 ngn die, ko da tau sumenyer pasal die so nnt lau ko da kawin ape lg yg ko nak tau pasal dier?"

Terdiam jap aku time tue. bile pk2 kn alik, btol jugak ape yg nab ckp tue. Lau sume benda kite da tau pasal die so kat mane serinyer nnt pas kawin. Orang kate bile kawin ni, time tue la kite nak tau perangai sbena die, nak tau favourite die, minat die sume2 yg dalam pasal die. Tapi lau sume benda aku da tau, ape lg yg aku nak tau. Kat mane seri nye rumah tangga aku nnt?

Sbb tue lah orang tue2 kate jangan berkawan terlalu lame. Tapi an bg aku, rumah tangga akan dicorak oleh kite sendiri, kene pandai la mencorak dengan kecerian. Tue pendapat aku la. Pe plak pendapat korang? sila tglkan comment tuk same2 berkongsi pendapat.

No comments: